Rozdawnictwo deweloperów. Dobry czas na zakup mieszkania

Data opublikowania: 24 października 2012

Ostatnie miesiące roku to zazwyczaj kiepski czas dla deweloperów. Sprzedaż nieruchomości hamuje. Klienci decyzję o nabyciu mieszkania zamieniają zazwyczaj w postanowienie noworoczne. Sprzedający nie składają jednak broni i atakują rynek promocjami.

O ile do tego, że porządna oferta nieruchomości ma miejsce postojowe lub garaż w pakiecie zdążyliśmy się przyzwyczaić, tak wciąż nowością są urządzenie kuchni gratis czy meble, wycieczka zagraniczna, sprzęt RTV a nawet samochód w prezencie. To nie koniec wabików, jakimi kuszą deweloperzy. W jesiennym repertuarze mają także korzystne systemy spłat, możliwość zakupu mieszkania po uprzednim wynajmie albo formalności notarialne bez kosztów dla nabywcy lokalu. Propozycja musi być naprawdę interesująca, bo musi przyciągnąć niezdecydowanego klienta. Czy tylko to skłania ich do dodatkowych inwestycji w mieszkanie?

Argumentem za jest oczywiście zdobycie klienta, o którego niełatwo. Tym bardziej w czasie, kiedy zainteresowanie nieruchomościami spada. Wówczas chętny do zakupu mieszkania, w sytuacji ich nadpodaży na rynku, z którą obecnie mamy do czynienia, może pozwolić sobie na marudzenie, wybrzydzanie i większe oczekiwania w stosunku do dewelopera. Dlatego walka na promocje i gratisy trwa i zakończy się pewnie z początkiem nowego roku. Wówczas na rynku pojawią się najbardziej zdeterminowani do zakupu klienci. Kolejnym argumentem za wprowadzaniem okresów promocyjnych jest to, że nieruchomości mają większą szansę na znalezienie właściciela, a to dla inwestora gwarancja płynności finansowej.

Podobne artykuły

Dodaj swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagana są oznaczone *